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実は最強?遠距離攻撃

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  • Metteyya
  • 2022/05/23 09:07

Splinterlandsには3種類の攻撃方法があります。

 

近接攻撃

遠距離攻撃

魔法攻撃

 

個人的には鎧を無視してダメージを与える魔法攻撃を好んでいます。

ただし、「遠距離モンスターの組み合わせが最強の可能性がある」というように感じています。

 

遠距離攻撃は攻撃ミスが多いことと、鎧によってダメージを防がれる可能性があることが欠点のような気がします。

さらにCLOSE RANGEの能力を持っていないモンスターは最前列に配置された瞬間に、攻撃が全くできなくなることも欠点です。

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ちなみにバトルルールがClose Rangeになった場合は、全ての遠距離モンスターにCLOSE RANGEが与えられます。

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私が初心者の頃から参考にさせていただいてる動画があります。

案山子のBCG攻略チャンネル様ですが、たまにコメントもさせていただいています。

また、投稿されている動画は全て面白いですし、とても参考になりますのでオススメです。

 

案山子様はプレイを開始された頃はFIRE属性でYODINZAKUを愛用されていました。

しかし後に、FIRE属性のPIREというスピード+1にさせるサモナーも育てたようです。

その時の動画が『【すぷらん!】第22話 PYREでZAKUを狩る|Splinterlands解説 #22』でした。

 

 

私が動画を視聴した時は、私自身がSplinterlandsを開始したばかりでしたし、FIRE属性でYODINZAKUを使用することに憧れていました。

そのため「YODINZAKUではなくなぜPIRE?」と疑問に感じていたのですが、経験を増やすことで意味がわかってきました。

 

案山子様はスピード重視で相手を倒すという戦略のためにPYREを使用したようです。

 

初心者の頃の私は、「スピードよりもとにかく攻撃力」と思っていました。

なぜならば初心者の頃は攻撃力を重視すれば、それなりに勝つことが可能だからです。

 

そのためプレイを開始した頃は攻撃力と思っていましたが、プレイを続けているうちに魔法攻撃の方を好むようになりました。

そして魔法攻撃を重視するようになった頃に好んで使用していたのがEARTH属性です。

特に使用していたサモナーはOBSIDIANでした。

OBSIDIANは全ての味方モンスターに魔法攻撃+1の能力を与えるサモナーですが、魔法攻撃が攻撃が強力なEARTH属性にはとても相性がよいサモナーだと思います。

 

当時の私が好んでいたモンスター配置です。

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バトルコストによって、使用するモンスターや配置に変更がありますが、最前列に魔法攻撃軽減のVOIDを持つUNICORN MUSTANGを配置して、それ以外は魔法攻撃の組み合わせでした。

重要な点は相手の魔法攻撃を弱体化させるSILENCEの能力を持つMUSHROOM SEERも配置することです。

 

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OBSIDIANで魔法攻撃を強化して、MUSHROOM SEERで相手の魔法攻撃を弱体化させるわけですが、初心者の頃はかなりの確率で勝てる配置だと思いますし、実際に勝っていました。

ですから、「この配置を基本にしていればEARTH属性のバトルに関しては特に問題ない」と思っていたわけです。

 

しかし、ある時にEARTH属性に関する考え方を壊されるようなバトルを経験しました。

 

対戦相手はEARTH属性を選択しました。

私もEARTH属性だったので、EARTH属性同士のバトルです。

 

私はいつもと同じようにOBSIDIANのサモナーを使用して、魔法攻撃を重視した戦略でした。

対戦相手はSELENIA SKYのサモナーを使用していました。

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あくまでも私の経験上ですが、SELENIA SKYのサモナーをバトルで見かけることはあまりありません。

そのためSELENIA SKYを使用する相手と初めての対戦になりました。

 

SELENIA SKYは高額のカードということだけは知っていたのですが、能力は遠距離攻撃+1にするだけです。

当時の私は「遠距離攻撃は弱い」と思っていたので、バトル開始前は楽勝できると思っていました。

 

しかしバトルが開始すると、完敗でした。

むしろ瞬殺されてしまい、完全に予想外の展開です。

 

遠距離攻撃の強力のモンスターを使用され、さらにスピードが早いモンスターばかりだったことが敗因です。

また、SELENIA SKYの遠距離攻撃+1の影響もあり、私のターンになる前に、ほとんどのモンスターが倒されていました。

 

魔法攻撃は強力ですが、スピードが遅いモンスターが多いです。

つまり、強い攻撃力を持っていても、相手を攻撃する前に倒されたら何もできないということです。

 

瞬殺した時に「だからEARTH属性の高額カードはサモナーのPRINCE RENNYNなのか」と思いました。

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PRINCE RENNYNは味方の全モンスターに遠距離攻撃+1、スピード+1、体力+1を与える能力を持っています。

遠距離攻撃は弱いと思っていた私にしてみれば、PRINCE RENNYNの重要性を全くわからなかったのですが、SELENIA SKYに倒されたことでやっと魅力に気づけた気がします。

 

私にしてみればEARTH属性は魔法重視と思っていたのですが、EARTH属性には遠距離攻撃が強力で、さらにスピードが早いモンスターが多いです。

つまりEARTH属性の完成形は、強力な遠距離攻撃と、早いスピードを活かして、速攻で相手を倒すという遠距離攻撃重視になってくるのだと思います。

 

バトルによって常に戦略を変えることは必要ですが、SELENIA SKYの対戦経験から、私の遠距離攻撃に対する考え方が全く変わりました。

また、その時の経験があるからこそ全ての属性で使用できるSELENIA SKYを所持することに魅力を感じるようになったわけです。

 

 

初心者の頃はあまり気にしませんでしたが、攻撃のターンが早いスピードはとても重要になりますし、おそらく上級者になればなるほど、スピードの要素も大切な戦略になるはずです。

 

そしてSELENIA SKYを使用するようになってから気づいたのですが、全ての属性において遠距離攻撃のモンスターはスピードが早いモンスターが多いです。

さらに遠距離攻撃の攻撃が高いモンスターが多いので、SELENIA SKYなどの遠距離攻撃+1を持つサモナーを組み合わせると、どの属性でも強力な組み合わせが可能になります。

また、遠距離攻撃は実は対策が難しい場合が多いです。

 

相手が遠距離攻撃をしてくる可能性が高いと感じた時は、遠距離攻撃を反射させるRETURN FIREの能力を持つサモナーLIR DEEPSWIMMERを使用したり、遠距離攻撃を軽減させるHEADWINDSの能力を持つサモナーを配置すれば対策が可能です。

 

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しかし遠距離攻撃をしてこなかった場合は、遠距離攻撃の対策をしたことがアダとなり、他の攻撃の対策が弱くなります。

そのため対戦相手の傾向を先読みすることが重要ですが、遠距離攻撃はかなり読みづらい気がします。

 

攻撃力が高くスピードも早い。

さらに相手に読まれづらいなどを考慮しますと、遠距離攻撃を重視した組み合わせこそ実は最強ではないかと感じています。

ただし、負ける時はボロ負けしますので、最強であり最弱なのかもしれません。

 

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何も考えず遠距離攻撃を集めて配置しただけのバトル。

対戦相手が遠距離攻撃-1のサモナーCONTESSA L'AMENTを使用したので、SELENIA SKYの遠距離攻撃+1は相殺されましたが……。

 

 

Splinterlands offers three types of attacks.

 

Melee attacks

Long distance attack

Magical attacks

 

Personally, I prefer magical attacks, which ignore armor and inflict damage.

However, I feel as though "the combination of long-range monsters may be the strongest.

 

I feel that the disadvantages of long-range attacks are that there are many attack misses and that the damage may be prevented by armor.

Another disadvantage is that monsters that do not have the CLOSE RANGE ability cannot attack at all the moment they are placed in the front row.

Incidentally, when the battle rules are in CLOSE RANGE, all long-range monsters are given CLOSE RANGE.

 

By the way, there is a video that I have been referring to since I was a beginner.

It is the Scarecrow's BCG Strategy Channel, and I sometimes comment on it.

I also recommend it because all the videos are interesting and very informative.

 

When Scarecrow started playing, he used YODINZAKU with FIRE attribute.

However, later on, he also raised PIRE, a samoner with FIRE attribute, which makes it speed +1.

The video of that time is "[Supuran! Episode 22 Hunting ZAKU with PYRE|Splinterlands Commentary #22".

 

https://www.youtube.com/watch?v=CINL7VSh3xg&t=248s

 

When I watched the video, I had just started Splinterlands myself and longed to use YODINZAKU with the FIRE attribute.

So I was wondering "why PIRE instead of YODINZAKU?" but as I gained more experience, I began to understand what it meant.

 

It seems that Scarecrow-sama used PYRE for his strategy of defeating opponents by emphasizing speed.

 

When I was a beginner, I thought, "Anyway, attack power is more important than speed.

Because when you are a beginner, if you emphasize attack power, you can win the game to a certain extent.

 

Therefore, when I started playing, I thought it was attack power, but as I continued to play, I began to prefer magic attack.

And it was the EARTH attribute that I preferred to use when I began to emphasize magical attack.

The samoner I especially used was OBSIDIAN.

OBSIDIAN is a Summoner that gives all allied monsters +1 magic attack ability, and I think it is a very good Summoner for the EARTH attribute with its powerful magic attack.

 

 

Depending on the battle cost, there are changes in the monsters used and their placement, but we placed UNICORN MUSTANG with magic attack reduction VOID in the front row, and the rest were a combination of magic attacks.

Importantly, we also placed a MUSHROOM SEER with the SILENCE ability to weaken the opponent's magic attack.

We strengthened the magic attack with OBSIDIAN and weakened the opponent's magic attack with MUSHROOM SEER. When I was a beginner, I thought this was a placement where I could win quite often, and in fact I did win.

So I thought, "As long as I used this arrangement as a basis, there would be no problem in battles with the EARTH attribute.

 

However, one day I experienced a battle that destroyed my thinking about the EARTH attribute.

 

My opponent chose the EARTH attribute.

Since I was also an EARTH player, it was a battle between two EARTH players.

 

I used OBSIDIAN Summoner as usual, and my strategy was to focus on magic attacks.

My opponent used SELENIA SKY's Summoner.

 

This is just my experience, but I rarely see SELENIA SKY Summoner in battles.

Therefore, this was my first time to play against an opponent who uses SELENIA SKY.

 

I only knew that SELENIA SKY is an expensive card, but its ability is only +1 long-range attack.

At the time, I thought that long-range attack was weak, so before the battle started, I thought I could win easily.

 

However, once the battle started, I was completely defeated.

Rather, I was killed instantly, which was completely unexpected.

 

The reason for our defeat was that they used monsters with strong long-distance attacks and all of them were even faster.

Also, due to the influence of SELENIA SKY's long-range attack +1, most of the monsters were defeated before it was my turn.

 

Although magic attacks are powerful, many monsters are slow.

This means that even if you have a strong attack, if you are knocked down before you can attack your opponent, there is nothing you can do.

 

When I killed them instantly, I thought, "So the high card of EARTH attribute is PRINCE RENNYN of Summoner.

 

PRINCE RENNYN has the ability to give all allied monsters +1 long range attack, +1 speed, and +1 strength.

As I thought long-range attacks were weak, I had no idea of the importance of PRINCE RENNYN, but after being defeated by SELENIA SKY, I think I finally realized its charm.

 

For me, I thought that the EARTH attribute was magic-oriented, but the EARTH attribute has many monsters with powerful long-range attacks and even faster speed.

In other words, I think the perfect form of the EARTH attribute will be to emphasize long-range attacks, taking advantage of powerful long-range attacks and fast speed to defeat opponents in a fast attack.

 

Although it is always necessary to change your strategy depending on the battle, my experience playing against SELENIA SKY has completely changed my way of thinking about long-range attacks.

And it is because of that experience that I have become attracted to possessing SELENIA SKY, which can be used in all attributes.

 

https://alis.to/Metteyya/articles/3PYe68MA8v0Y

 

When I was a beginner, I didn't care much about it, but the speed of a quick turn of attack is very important, and probably the more advanced you become, the more important the speed factor should be in your strategy.

 

And since I started using SELENIA SKY, I noticed that in all attributes, monsters with long-range attacks are often monsters with fast speed.

Furthermore, many monsters have high long-distance attack attack, so combining SELENIA SKY and other summoners with long-distance attack +1 can be a powerful combination in all attributes.

In addition, long-distance attacks are actually often difficult to counteract.

 

If you feel that your opponent is likely to attack at long range, you can countermeasure by using a samoner LIR DEEPSWIMMER with the RETURN FIRE ability to reflect long-range attacks or by placing a samoner with the HEADWINDS ability to reduce long-range attacks.

However, if they do not attack at long range, the countermeasures against long-range attacks will be adulterated and the countermeasures against other attacks will be weak.

Therefore, it is important to anticipate the opponent's tendency, but I feel that long-distance attacks are quite difficult to read.

 

The attack power is high and the speed is fast.

In addition, considering the fact that it is difficult to be read by the opponent, I feel that the combination emphasizing long-range attacks is actually the strongest.

 

However, when it loses, it loses badly, so it may be both the strongest and the weakest.

 

#splinterlands 

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